Powered By Blogger

Digital Date Time Clock

O vorba pe saptamana

Banii nu va aduc fericirea, va ajuta sa traiti mizerabil in confort. Helen Gurley Brown

sâmbătă, 18 iulie 2009

Necuvintele - Cine sunt eu?

Nichita Stanescu a publicat in 1969 volumul de poezii Necuvintele, printre care si Cine sunt eu? Care e locul meu in univers?Recunosc, nu mi-a picat in maini/sub ochi aceasta poezie, pana acum. Cativa dintre voi stiu ca nu cu mult timp in urma am trecut printr-o depresie urata, in care - printre altele - cautam raspuns la intrebarea "Cine sunt eu?".
De curand, cu satisfactie, am decoperit ca si marele Nichita si-a pus aceasta intrebare:

CINE SUNT EU?
CARE-I LOCUL MEU IN COSMOS?


Fara mine nu se poate, dovada ca sunt.
Fara mine nu s-a putut;
dovada e ca m-am tras din mine insumi
adica din acel mine care-s fost.

Eu sunt cel care nu se poate fara de el.
Eu sunt celcare nu s-a putut fara de el.
Eu sunt cel care a dat marturie
pentru existenta lui Dumnezeu.

Eu sunt cel care am dat marturie
de nonexistenta lui Dumnezeu, pentru ca
eu l-am facut pe Dumnezeu vizibil.

Eu sunt facut de Dumnezeu, pentru ca
eu l-am facut pe Dumnezeu.

Eu nu sunt nici bun nici rau
ci sunt pur si simplu.

Eu sunt cuvantul "sunt".
Eu sunt urechea care aude cuvantul "sunt"
Eu sunt spiritul care intelege cuvantul "sunt"

Eu sunt trupul absurd al lui "sunt"
si literele lui.
Eu sunt locul in care exista "sunt"
si patul lui, in care doarme.

Raspunsul meu este asta:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Astept opiniile si comentariile dumneavoastra, aici.