Powered By Blogger

Digital Date Time Clock

O vorba pe saptamana

Banii nu va aduc fericirea, va ajuta sa traiti mizerabil in confort. Helen Gurley Brown

miercuri, 27 mai 2009

Tema de dezbatere, propusa de Gabriel Panait

"Intelectul are nevoie de discutii, de confruntari, de dezbateri de idei, doar astfel se poate dezvolta. Daca reincalziti intelectul prin multe manifestari de simpatie si gingasie, acesta, in loc sa se puna la treaba, adoarme, in timp ce frigul, adica opozitiile, obstacolele de invins, ii convin. Dificultatile, incercarile va zguduie si va obliga sa reactionati, si aceasta le avantajeaza: ele va fac sa ganditi, sa va dezvoltati perspicacitatea, prudenta. Cat despre evenimentele agreabile, ele va influenteaza inima, o impulsioneaza sa devina generoasa, iubitoare, calduroasa. Oricare ar fi evenimetele agreabile sau dificultatile, trebuie sa observati ce calitati din voi ele le ating, pentru a munci mai bine, si intr-un caz si in celalalt."

11 comentarii:

  1. Accept provocarea, cu atat mai mult cu cat ma cunoasteti - nu suport tensiunea, ura si astfel de sentimente, care "stimuleaza Inteligenta"..Dar pentru a fi clar de la bun inceput, am decis sa pun aici definitia cuvantului INTELECT:INTELÉCT, intelecte s.n. Capacitatea de a gândi, de a cunoaşte, de a avea o activitate raţională, de a opera cu noţiuni; minte, gândire, raţiune. – Din fr. intellect, lat. intellectus.(- sursa DEX online.ro)Buun.. Odata stabilit acest lucru, atunci ma simt ofensata cand aud/citesc formulari de genul "Daca reincalziti intelectul prin multe manifestari de simpatie si gingasie, acesta, in loc sa se puna la treaba, adoarme". Ah! Nu pot sa cred asa ceva, si ma revolta.. Nu pot intelege, cum omenirea a evoluat din punct de vedere tehnic: de la carute la rachete; de la mori de apa, la irigarea programata; de la strigate si semne de identificare la bloguri, dar din punct de vedere spiritual suntem aceeasi:fatis sau nu, ne intereseaza doar sex, bani si violenta iar daca esti cumva amabil, bine dispus, impaciuitor atunci categoric esti catalogat drept IDIOT.. si asta de la Adam si Eva incoace... Cu alte cuvinte sunt dispusa sa-mi apar ideea si conceptiile, cu oricine! Subiectul este deschis.Dovediti-mi mie ca nu am un intelect dezvoltat, doar pentru simplul motiv ca nu raspund la si cu violenta. Dovediti-mi mie ca voi, cei violenti sunteti inteligenti!
    Eu reactionez pozitiv la complimente, recunostinta..Acum sa nu va imaginati ca sunt credula..NU! Dar daca am facut ceva bun si ai avut bun vointa sa-mi recunosti meritul, atunci ma straduiesc inzecit, pentru a repeta figura, dar daca ai adus NUMAI critici, atunci interesul meu e pierdut.. Pen'ce sa ma mai zbat?..

    RăspundețiȘtergere
  2. Oala de ciocolata cu viataIntr-o lume sumbra, in care trsitetea, suferinta si minciuna sunt appreciate ca SUBLIME, eu ma incapatanez sa ador ciocolata. Ciocolata amaruie, ciocolata cu alune, ciocolata cu stafide, ciocolata cu creme surprinzatoare, intr-un cuvant ciocolata cu viata.Cum numai gurmanzii adevarati recunosc calitatile unui produs magnific, ei recunosc ca unicitatea acestei ciocolati este data de cel putin un ingridient secret, ori un proces tehnologic secret. Este acel secret transmis din tata in fiu (apropo – de ce nu se spune transmis din mama in fica)?!?!
    Am obosit, da am obosit sa vad cum tristii, ei insisi superficiali, te arata cu degetul daca incerci sa-i intampini cu un zambet, desi sufletul tau este inundat de lacrimi.Am obosit sa fac ceea ce vor altii. Dar oboseala da savoare vietii, asa ca am hotarat sa va imparatsesc micul meu secret: in oala in care imi fierbe ciocolata cu viata adaug si oboseala “cat cuprinde”.Pe principiul Ce am fost si ce am ajuns am descoperit ca am fost o apa curgatoare cu un curs lung, dar deloc lin, ba dimpotriva cu cascade spectaculoase si asurzitoare, cu busteni si stavilare, plina de farmec si mister in adancuri.Nu se poate ca in viata voastra sa nu fi baut apa dintr-un rau si sa nu o apreciati ca exact ceea ce este: gustoasa, racoritoare, revigoranta. Ati mai fost tristi atunci cand ati baut-o? Nuuuu,ba chiar ati fost satisfacuti, plescaind cumva de placere daca nu cumva chiar ati zambit.
    De asemenea, e posibil sa fi baut apa dintr-o balta, un lac .. E neplacuta, e urat mirositoare, e sulfuroasa, sau azotoasa, sau prea sarata.. Nu cred ca ati zambit cand ati luat o gura de astfel de apa..Ei bine, asta au facut din mine tristetea si deznadejdea, m-au transformat dintr-un rau, intr-o balta. Nu poti sa spui ca apa statatoare nu are viata.Are dar e "anxioasa" si tocmai acest ingredient o face sa devina prea sarata, amara, etc..Asta sunt eu acum, o apa statoare in care clocoteste viata – am devenit de-a dreptul sulfuroasa :D. In cazul asta, am spus, precum americanii: Multumesc, dar NU Multumesc! Am spart stavilarul care mi-a oprit cursul(deznadejdea, ura, etc)..si m-am intors la generozitate, iubire..Lingandu-ma pe degete, va invit si pe voi sa va infruptati din ciocolata mea

    RăspundețiȘtergere
  3. Divide et impera sau All for one and one for all?
    Ca sa vedeti cat de apreciata e Divide et impera este si o procedura in programare..pe cand "All for one and one for all" este contra-atacata de "Facerea de bine e .."

    RăspundețiȘtergere
  4. pentru inceput am sa va rog sa scuzati eventualele greseli . eu si calculatorul sintem doar constinte noi nu prieteni asa ca nu ii stiu inca toate secretele dar invat .Am sa incep prin a saluta aceasta initiativa care ne poate face sa tinem legatura mai usor decit pina acum . De la mine sa nu cereti filozofie ca nu va servesc dar am sa pun citeva intrebari pe care am fost obligat foarte des sa mi le pun mie insumi in ultimele doua luni .Cum ati privi lumea daca sti ca inaitasii nostri au dat nastere unor culturi impresionante care uimesc astazi lumea stiintifica mondiala ?Ce ati zice daca v-as spune ca pe teritoriul tarii noastre istoria are o vechime atestata arheologic de peste 20000 de ani ca primele forme de scriere s-au descoperit la tartaria si sint cu 1000 de ani mai vechi decit tablitele sumeriene .Vedeti Nicolae Iorga ne indemna sa ne cunoastem istoria

    RăspundețiȘtergere
  5. Draga Danut, se pare ca nu numai "Nicolae Iorga ne indeamna sa cunoastem istoria", dar voluntar sau nu, si tu o faci, cu acest comentariu. Curiozitatea mea este maxima, asa ca astept detalii, despre acest nou (si totusi vechi) subiect..
    pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. "Intelectul are nevoie de discutii, de confruntari, de dezbateri de idei, doar astfel se poate dezvolta".. va asteeeeept!!Nu spuneti nimic?..

    RăspundețiȘtergere
  7. stii ca eu lucrez in publicitate .Acum citeva luni intr-o discutie cu un client s-a pus problema unor cadouri mai speciale .Am inceput cautarile si astfel am dat peste o carte "Noi nu sintem urmasii romei" scrisa de d-l Napoleon Savescu ,carte care punea doua intrebari ce demolau tot ce invatasemeu la orele de istorie.
    1 daca tinem cont de faptul ca Dacia a fost ocupata doar in proportie de 18% CUM SE FACE CA LIMBA ROMANA ESTE ATIT DE UNITARA CA SI CONSTRUCTIE LINGVISTICA .
    2 CUM AM PUTEA CREDE CA UN POPOR (DACII) CARE SI-A PASTRAT INTACT PORTUL -vezi Badea Cirtan-si-a uitat cu desavirsire limba .plecind de la aceste intrebari am inceput o extrem de lunga cautare cu rezultate uimitoare Asa am aflat ca primul exemplar de om modern a fost descoperit in rominia (ION)si a fost datat cu carbon determinindu-se o vechime de 34000 ani.Nenumarate situri atheologice pe teritoriul Rominiei ,Bulgariei Serbiei Moldovei scot la iveala din ce in ce mai multe dovezi de existenta a omului pe aceste meleaguri inca din perioada glaciatiunii:Pestera cu oase ,pestera coarei si altele printre aceste descopeririciteva sar in ochi atit prin ce reprezinta ele cit si prin controversele nascute in jurul lor .O astfel de descoperire este cea a tablitelor de le Tartaria.IN 1961 arheologul Nicolae Vlasa cercetind asezarea neolitica de la Tartaria a descoperit intro groapa ritual 3 tablite de lut alaturi de multe alte obiecte si oase umane datarea cu C14 indica 5350 inainte de christos (cca 7500 de ani in urma ).Aceste tablite alaturi de alte obiecte din acea perioada se afla la muzeul de istorie al Transilvaniei din Cluj-Napoca . Ca sa revin la intrebarile de la inceput se pare ca limbile latina si daca erau inrudite astfel ca dacii nu au invatat o limba noua ci si-au pastrat limba proprie .

    RăspundețiȘtergere
  8. Ancuta nu trebuie sa te simti ofensata de exprimarea lui Gabi ceea ce spune el are o mare doza de adevar .Omul ca si individ se dezvolta curat si corect prin dragoste dar masura valorii lui spirituale si-o va da doar in situatii limita atunci cind toata morala si toate regulile bunului simt sint puse la incercare.Asta nu inseamna ca daca esti amabil esti cum spui tu idiot,dar sa stii ca prea multe laude pot distruge intelectul la fel de bine ca si excesul de duritate .Adica in toate trebuie o masura o limita peste la care nu trebuie trecut.
    Confruntarea de idei este intr-adevar un lucru ce stimuleaza mintea si spiritul ,le dezvolta capacitatea de a face conexiuni din cele mai complexe pentru atingerea scopului propus ,si pentru evitarea tocmai a violentei .
    daca vei lauda mereu pe cineva acesta va inceta sa mai cerceteze , va ajunge sa spuna ca detine adevarul absolut si atunci acel cineva nu mai este capabil sa colaboreze ,sa accepte ideile altora plafonindu-se .Deci vezi Ancuta ,ceea ce spune Gabi relativ la necesitatea confruntarii de idei si cum aceasta confruntare dezvolta intelectul este adevarat si nu se refera la violenta

    RăspundețiȘtergere
  9. Sunt incantata sa vad ca i te-ai alaturat lui Gabi. Sunt lucruri pe care nu le contest, vezi "Intelectul are nevoie de discutii, de confruntari, de dezbateri de idei, doar astfel se poate dezvolta".. Ok. acum pot spune ca a inceput confruntarea, astept aliati.. :D si nu numai.. Astept opinii!

    RăspundețiȘtergere
  10. Rezilienta de fapt=Abilitatea de a face fata sanatos, situatiilor mai putin placuteAceasta (rezilienta) se dezvola prin atasament, mai intai fata de parinti, apoi fata de ceilalti (colegi, prieteni, vecini, etc..).Asadar, ne calim prin dragoste!Daca tensiunea, inversunarea, stresul, sunt asa de constructive, cum se face atunci, ca ne straduim sa ne crestem copiii in ARMONIE. Cum se face, ca avem grija intodeauna sa-i laudam(sa-i apreciem, sa-i recompensam), atunci cand fac o fapta buna?! Ca doar nu vrem ca pruncii nostrii sa nu fie pregatiti pentru viata!
    Evident ca exista si confruntari, dar nu-ti impui punctul de vedere cu barda! Ii explici de ce e bine sau de ce nu e bine asa, ii argumentezi. Urmeaza jocul ba da, ba nu din care, daca regulile jocului sunt respectate, ambele parti ies castigatoare. Ambele parti invata cate ceva. Nu-i asa mamicilor si taticilor?
    Cateva expresii anxioase sunt
    Eu nu ma pot bizui pe nimeni.Toti sunt raiPe mine, nu ma place nimeniMarturisesc aici o anxietate a mea: Nu suport persoanele care cred ca numai ele au dreptate, ca ele detin adevarul absolut..

    RăspundețiȘtergere
  11. da ancuta dar vezi chiar tu enunti o confruntare fie ea sub forma "jocul ba da, ba nu".Tu spui joc dar in principiu nu e decit o forma incipienta de confruntare ,forma din care in timp se pot dezvolta doua directii:
    una,cea normala in care impunerea puctului de vedere se face prin argumente justificate fara ase recurge la masuri de forta sau
    a doua ,cea de care te temi atit de mult dar prin care este mult mai usor sa-ti atingi scopul,si anume directia "coercitiva" daca vrei prin care se impune dreptul celui mai tare .desi diametral opuse in forma pina la urma ambele directii reprezinta totusi forme ale confruntarii si ambele au ca rezultat final calirea interioara a individului.nu depinde decit de noi ,de adulti, care va fi directia in care se va dezvolta intelectul copiilor nostri.Asta vine de la cineva care nu are copii dar in fine cred ca nu spun prostii

    RăspundețiȘtergere

Astept opiniile si comentariile dumneavoastra, aici.